miércoles, 12 de noviembre de 2008

Surveillance

Després d'una llarga pausa (provocada per les vacances + una abducció temporal de la secta sueca més extesa a nivell mundial + una mica de mandra), aquest és el primer intent de reprendre l'hàbit d'escriure aquelles petites coses que de tant en tant desperten el meu interès (la qual cosa no implica que hi hagi algú altre a qui també li interessin...).

Sóc conscient que aquest post arriba amb una mica de retard, ja que el festival de Sitges va tenir lloc a principis del mes passat, però tenia la necessitat d'expressar-ho via blog: queda demostrat empíricament que el talent no és genètic, o com a mínim, és un gen recessiu.

Tot comença quan per fi aconsegueixes accedir a la programació del festival, i entre tota aquella muntanya de noms detectes un que t'és gratament familiar: Lynch. "Vaja, el mestre té un hereu!". La primera nota d'atenció, però, és el nom: Jennifer. "Buff, amb el teu gran sentit estètic, com has triat aquest nom per la teva filla?". Va, donem-li una oportunitat, que alguna cosa haurà après del pare.

La sala estava a rebentar, senyal que la majoria havia pensat el mateix que jo, i com a conseqüència ens va tocar visionar la peli des d'un lateral, a l'extrem, tocant la paret de l'auditori... com va dir un amic: "hi ha el cine 3D (imax), el cine estàndard en 2D, i aquesta pel·lícula l'hem vist en una dimensió".

La presència del Bill Pullman (Lost Highway és ja un clàssic) prometia, i la Julia Ormond és ben capaç d'allunyar-se dels seus habituals papers ensucrats. Als dos protagonistes hi podem sumar els dos polis cafres (un d'ells el mític Harry Solomon de 3rd Rock From The Sun, en un paper radicalment oposat), al costat dels quals el Matt Dillon de Crash sembla un sant. I pel que fa a guió, hi ha petites dosis de violència gratuïta, gore i erotisme, junt amb un gir argumental semi-previsible.

Com a conclusió:
1. No li recomanaria a ningú aquesta peli, tot i que al jurat de Sitges el va motivar prou per otorgar-li el premi a la millor pel·lícula (podem extreure d'aquesta decisió que la qualitat de la resta de candidates era pèssima? Després de veure Transsiberian aquesta hipòtesi pren força).
2. La propera vegada consultaré la imdb prèviament (així hauria sabut que la seva òpera prima "Boxing Helena" té només un 3,9).
3. No em deixaré influenciar per lligams de sang amb altres artistes dignes de veneració... Qué grans Eraserhead i L'Home Elefant, pelis de la seva primera etapa més fantàstica, o Dune i Blue Velvet, amb un Kyle Machlachlan apoteòsic, preludi de l'estil més eròtic-oníric que arribaria al seu punt àlgid amb Twin Peaks, i que finalment culminaria amb Lost Highway i Mulholland Drive.
4. Està clar que faltava l'Angelo Badalamenti... com pot ser que el "papi" hi posi els diners i no li presti al seu compositor fetitxe?

4 comentarios:

CLUB ESPORTIU COSMOS dijo...

Tot i la teva no-recomanació sento curiositat per la peli i me l'acabaré empassant només per veure en que inverteix els calers el mític Lynch.

Fins aviat,

D

Gizmo dijo...

Tampoc serà una pèrdua de temps, que no és pas una peli horrible... simplement no va complir les expectatives (l'ombra del progenitor és gegantina).

Finalment vas poder veure la del Takashi Miike? Qué et va semblar?

CLUB ESPORTIU COSMOS dijo...
Este comentario ha sido eliminado por el autor.
CLUB ESPORTIU COSMOS dijo...

Entretinguda!!, molt ben feta, no conec el còmic en el que està basada però aconsegueix que la peli sembli un manga en molts moments del metratge.
En definitiva una peli d'acció on tot es succeeix molt ràpid, la trama no és cap meravella (tampoc ho esperava), té punts còmics que no estan gens malament, els tocs dramàtics em vam semblar un punt ridículs i per això molt divertits.

Crec que t'ho passaries bé veient-la!, ja em diràs alguna cosa.

Divendres l’assemblea s'allargà fins a les dues i de tant en tant la meva ment i el meu estómac buit anaven a fer-vos companyia al Bar o restaurant on estàveu sopant.